Pénzügyi-számviteli ügyintéző
Gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.
A pénzügyi-számviteli ügyintéző a gazdálkodó szervezetek gazdasági tevékenységével összefüggő részfeladatait önállóan végzi: könyvelési feladatokat lát el, számítógépes programokat használ, nyilvántartások vezetésében vesz részt, közreműködik egyes pénzügyi műveletek előkészítésében és lebonyolításában.
Ajánlott minden fiatal számára, aki precíz és pontos a munkája ellátásában, rendszerben gondolkodik, érdeklődik a gazdasági folyamatok iránt, szereti a gyakorlatias feladatokat. A szakképzettséggel rendelkezők a gazdasági terület széles körében tudnak elhelyezkedni, vagy tovább tanulhatnak a gazdasági felsőoktatásban. Olyan magasabb szintű szakképzettséget is szerezhetnek , mint pl.: mérlegképes könyvelő, vám szakember, adótanácsadó, banki szakember.
KOMPETENCIAELVÁRÁS
Precizitás, pontosság, rendszerszemlélet, rugalmasság, szabálykövetési hajlandóság, jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, csapatmunka, szervezőkészség, felelősségtudat, folyamatos önfejlesztési igény.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- érti és átlátja a gazdálkodó szervezet működését;
- képes a számítógépes ügyviteli programok használatára;
- ismeri és használja a kommunikációs csatornákat;
- képessé válik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására;
- elvégzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, a házipénztárral kapcsolatos feladatokat;
- ellátja a vállalkozás adókötelezettségei teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat;
- részt vesz a befektetési döntésekhez szükséges információ gyűjtésében;
- közreműködik a projektek pénzügyi tervezésében;
- ellátja a pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézési feladatokat;
- számítógépes programcsomag használatával könyvelési feladatokat lát el;
- munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez.
ISKOLASPECIFIKUS INFORMÁCIÓK A KÉPZÉSHEZ
Esti munkarend (heti 2 hétköznap délután)
Belépés feltétele: érettségi és releváns 1-3 éves szakmai tapasztalat.
KÉRJÜK, NE AZ "ELŐJELENTKEZÉS" MENÜPONTON KERESZTÜL JELENTKEZZENEK KÉPZÉSÜNKRE!
Jelentkezésüket az alábbi linken várjuk:
Pénzügyi-számviteli ügyintéző, esti, 2 éves
Tájékoztatjuk, hogy a jelentkezéshez az oktatási azonosító (szám) rögzítése szükséges a felületen. Amennyiben a jelentkezőnek nincs oktatási azonosítója, egy szabadon választott 3 jegyű, technikai azonosító szám beírásával elküldheti jelentkezését. A jogviszony létesítése során a szakképző intézmény elindítja az oktatási azonosító igénylésének folyamtát.
A szakma alapadatai
Az ágazat megnevezése: Gazdálkodás és menedzsment
A szakma megnevezése: Pénzügyi-számviteli ügyintéző
A szakma azonosító száma: 5 0411 09 01
A szakma szakmairányai: –
A szakma Európai Képesítési Keretrendszer szerinti szintje: 5
A szakma Magyar Képesítési Keretrendszer szerinti szintje: 5
Ágazati alapoktatás megnevezése: Gazdálkodás és menedzsment ágazati alapoktatás
Alkalmassági követelmények:
- Foglalkozás-egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nem szükséges
- Pályaalkalmassági vizsgálat: nem szükséges
Egybefüggő szakmai gyakorlat időtartama: –
A szakmai vizsgára bocsátás feltételei:
- Valamennyi előírt képzési évfolyam eredményes teljesítése.
- A szakmai vizsga megkezdésének feltétele a portfólió elkészítése, valamint a vizsgaközpontnak történő leadása a szakmai vizsga megkezdése előtt legalább 10 nappal. A vizsgaközpont a portfólió leadására korábbi időpontot is meghatározhat.
MUNKAREND NÉLKÜLI felnőttképzés keretében zajló INGYENES szakmai képzés
2024. szeptemberétől induló pénzügyi-számviteli ügyintéző képzés felnőttképzési jogviszonyban folynak, diákigazolvány igényelhető (levelezős típusú).
- A képzés során ágazati alapvizsgát kell tenni, ez a továbbhaladás feltétele. Egy alkalommal lesz lehetőség az alapvizsgát megismételni/javítani.
- Azoknak ajánljuk, akiknek a munkabeosztása nem egyeztethető össze a nappali képzéssel
- Jelenléti tanítási napok: kedd-csütörtök
A szakmára jellemző tevékenységek és munkaterületek
PÉNZÜGYI-SZÁMVITELI ÜGYINTÉZŐ szakmával rendelkező munkavállaló:
- A pénzügyi és számviteli tudása alkalmassá teszi, hogy aktív és meghatározó tagja legyen a gazdálkodó szervezet pénzügyi menedzsmentjének. Kompetenciái birtokában kulcsszerepet játszik a pénzügyi és számviteli (rész)feladatok elvégzésében, ellenőrzésében.
- Számítógépes programcsomagok, informatikai alkalmazások, irodai szoftverek és adatbázisok segítségével az előírásoknak megfelelően könyvelői, kontírozói, számlázási, ügyviteli és ügyintézői feladatokat végez, adóbevallást készít.
- Elvégzi a gazdálkodó szervezet adó- és járulékfizetési kötelezettségeihez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat.
- Szóban és írásban kapcsolatot tart a vállalkozás pénzforgalmi szolgáltatójával. A szabályoknak megfelelően intézi a számlákkal és házipénztárral kapcsolatos feladatokat, a ki- és befizetéseket, valamint az utalásokat.
- Nyilvántartja, kezeli a pénzügyi és számviteli bizonylatokat, iratanyagokat, megrendeléseket és szerződéseket. Egyezteti a bejövő és kimenő számlákat. A pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézést végez.
- Összegyűjti, rendszerezi az értékelő munkához szükséges adatokat és információkat, erre alapozva statisztikai összeállításokat, előterjesztéseket készít. Szakmai irányítással befektetési döntések, vállalkozásfinanszírozási feladatok adminisztratív teendőit végrehajtja.
- Kezdeményezője a felhőalapú pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának. Felelősségteljes és precízmunkája során mindvégig ügyel az adatkezelés, az informatikai biztonság normáinak betartására és az üzleti titok megőrzésére. Munkája során betartatja a munka-, környezet-, vagyon-,tűz-, balesetvédelmi és egészségügyi előírásokat. A környezettudatos tevékenységeket előnyben részesíti.
Mi az az Ágazati alapvizsga és hogyan készülünk rá?
A pénzügyi-számviteli ügyintéző képzés esetében ágazati alapvizsgát kell tenni (felnőttképzés esetén 10 héttel a képzés megkezdése után), ez a továbbhaladás feltétele. A sikertelen ágazati alapvizsgát egy alkalommal van lehetőség javítani.
A gyakorlati vizsga 2 vizsgarészből áll:
írásbeli vizsga: gazdasági interaktív alapvizsga
- számítógép alkalmazásával oldja meg a tanuló a feladatokat, összesen 20 kérdést
gyakorlati vizsga: gazdasági gyakorlati alapvizsga
- számítógép alkalmazásával legalább hat különböző feladatot old meg a tanuló pl.: bizonylatok kitöltése, hivatalos levél készítése, hivatalos munkaügyi irat kitöltése stb.